Πέμπτη 28 Νοεμβρίου 2013

ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ: "Με τη συγχρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης".

Με αποφάσεις του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λέσβου και της τοπικής ΕΛΜΕ που είχαν κηρύξει τρίωρη στάση εργασίας από τις 8.00 έως τις 11.00 π.μ. οι εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του νησιού πραγματοποίησαν σήμερα συγκέντρωση στις 9.00 π.μ. στη Μυτιλήνη, στα γραφεία του Π.Ε.Κ. Λέσβου, για να εκφράσουν την καθολική τους αντίθεση στη διαδικασία της αξιολόγησης που ξεκινά η κυβέρνηση, με την πραγματοποίηση και στη Λέσβο του σεμιναρίου ενημέρωσης - επιμόρφωσης των Σχολικών Συμβούλων και των Προϊσταμένων Διευθύνσεων της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Βορείου Αιγαίου.

Ως γνωστόν το υπουργείο Παιδείας σαν πρώτο βήμα επέκτασης και γενίκευσης της αξιολόγησης σαν κομμάτι του «νέου» σχολείου, διοργανώνει αυτό το διάστημα σεμινάρια για τα στελέχη της εκπαίδευσης που θα αναλάβουν το ρόλο του αξιολογητή. 

Αξίζει να σημειωθεί ότι ενώ το σεμινάριο είχε προγραμματιστεί για τις 9.00 π.μ. στο χώρο των ΠΕΚ, η Περιφερειακή Δ/νση Εκπ/σης Βορείου Αιγαίου αιφνιδιαστικά μετέθεσε το χώρο διεξαγωγής του σε αίθουσα του Ξενοδοχείου "Ηλιοτρόπιον", με προφανή σκοπό να αποφύγει τις διαμαρτυρίες των εκπαιδευτικών.

Όταν έγινε γνωστός ο νέος χώρος διεξαγωγής του σεμιναρίου η συγκέντρωση μεταφέρθηκε αμέσως στο χώρο του Ξενοδοχείου και οι συγκεντρωμένοι εκπαιδευτικοί μπήκαν στην αίθουσα διεξαγωγής του σεμιναρίου όπου και παρέμειναν επί μια ώρα.

Κατά τη διάρκεια της παραμονής στην αίθουσα μίλησαν προς τους επιμορφούμενους εκπρόσωποι των διοικητικών συμβουλίων των δύο συνδικαλιστικών οργάνων των εκπαιδευτικών καθώς και πολλοί από τους παριστάμενους εκπαιδευτικούς. 

Όλοι τόνισαν την αντίθεσή των εκπαιδευτικών στη διαδικασία της αξιολόγησης που αποτελεί κρίσιμο κρίκο στην εφαρμογή της αντιλαϊκής πολιτικής Κυβέρνησης και Ε.Ε. στο χώρο της δημόσιας εκπαίδευσης, ζήτησαν δε από τους συμμετέχοντες να σταθμίσουν τις ευθύνες τους απέναντι στο δημόσιο σχολείο, στους μαθητές και στους συναδέλφους των και να σταθούν αλληλέγγυοι στον αγώνα τους ενάντια στο σχολείο "της αγοράς", "των χορηγών", της αποσπασματικής γνώσης και των εφήμερων δεξιοτήτων.

Τόνισαν ότι, με το νέο θεσμικό πλαίσιο ο ρόλος τους πλέον διαφοροποιείται ριζικά και από σύμβουλος και συνεργάτης, στο πλευρό του εκπαιδευτικού, γίνεται αξιολογητής - συμμέτοχος στη διαδικασία των αστικών εκπαιδευτικών αναδιαρθρώσεων.  

Κάλεσαν τα στελέχη της εκπαίδευσης να αρνηθούν το νέο ρόλο που τους επιφυλάσσει η Κυβέρνηση αυτόν του "αξιολογητή" που θα επιτελέσει τη "βρώμικη δουλειά" για την απόλυση ή την καταδίκη σε μισθολογική στασιμότητα και υποβάθμιση μεγάλου αριθμού συναδέλφων αλλά και θα αποτελέσει το βασικό κρίκο για την υλοποίηση των πιο σκληρών εκπαιδευτικών αναδιαρθρώσεων και της βάρβαρης δημοσιονομικής προσαρμογής του δημόσιου σχολείου, με απρόβλεπτες συνέπειες για μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς.

Κανείς πλέον δεν μπορεί να ισχυριστεί ότι "δεν γνωρίζει". Ο καθένας έχει την προσωπική του ευθύνη σε αυτό που επιχειρείται να συντελεστεί στο χώρο της δημόσιας εκπαίδευσης και σαν τέτοιος θα κριθεί από όλη την εκπαιδευτική οικογένεια.

Σε κάθε περίπτωση οι εκπαιδευτικοί θα είναι απέναντι σ΄ αυτές τις πολιτικές και θα τις αντιπαλέψουν με όλες τους τις δυνάμεις μέσα από το μαζικό τους κίνημα.Σε αυτό τον αγώνα όλοι οι εκπαιδευτικοί που τοποθετήθηκαν κάλεσαν και τα στελέχη της διοίκησης, ως προερχόμενοι από τον εκπαιδευτικό χώρο, να σταθούν αλληλέγγυοι στον αγώνα που δίνεται.

Κανείς από τους παριστάμενους επιμορφούμενους δεν άρθρωσε λέξη, δεν βρήκε μια κουβέντα να πει... Η σιωπή των ήταν η επιβεβαίωση της αποδοχής του ρόλου που τους επιφυλάσσει το σύστημα. Όχι του Πόντιου Πιλάτου, αλλά του συνεργού και συμμέτοχου και σαν τέτοιοι θα κριθούν από τον εκπαιδευτικό κόσμο, τους μαθητές και τους γονείς.

Για μια ακόμα φορά θα το επαναλάβουμε:

Στις σημερινές συνθήκες, φιλολαϊκά μπορεί να κριθεί μόνο ο εκπαιδευτικός που λειτουργεί κόντρα στον εργοδότη του (κράτος, ιδιώτες) που ξεμπλοκάρει τη βασική του λειτουργία, την εκπαιδευτική, από τις απαιτήσεις των, με όρους θετικής, έμπρακτης απειθαρχίας μέσα στην τάξη, στο περιεχόμενο του μαθήματος, στο αντιδραστικό περιεχόμενο των βιβλίων που γίνεται θετικό παράδειγμα για παιδιά και γονείς που στέκεται δίπλα στους αγώνες και τα προβλήματά τους και όχι απέναντί τους ή κλεισμένος στον κόσμο του...

Υ.Γ.: Για την ιστορία, μετά την αποχώρηση των εκπαιδευτικών, με τη λήξη της στάσης εργασίας, τα επιμορφούμενα στελέχη συνέχισαν το φιλεκπαιδευτικό έργο της επιμόρφωσής των πίνοντας καφέ και τρώγοντας κουλουράκια, όλα φυσικά:

"Με τη συγχρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής  Ένωσης - Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο"



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου